The Cave

Vissa platser är inte menade för människan att besöka.

Storyn är lite luddig för mig, men jag ska försöka förklara den. Ett gäng dykare blir inhyrda för att ta sig in i några grottor i Rumänien. När de väl har tagit sig in i grottan upptäcker de att det finns en passage som går under vattnet till en annan grotta. De tar sig in där och efter en underlig olycka blir passagen täckt av stenar. Och kort därefter upptäcker de att de är inte ensamma i grottan.

Den här filmen duger. Den är varken bra eller dålig. Utan den duger. Den innehåller en hel del skitscener som drar ner betyget rejält, men samtidigt har den en hel del scener som tynger upp för skitscenerna. T ex under nästan alla actionscener (där något händer alltså) slängs kameran fram och tillbaka och man ser absolut inte ett jävla dugg. Men mot slutet av filmen när monstrena börjar visa sig lite mer blir det hela mer intressant.

 Det här är ingen film jag kan rekommendera, egentligen. Som jag skrev, den duger, men den är varken bra eller dålig. Till och från satt jag faktiskt och funderade om jag skulle såga den helt och hållet, men pga de positiva scenerna vägdes filmen upp. Dialogen var duglig, skådespeleriet var väl ganska ok.

Monstrenas utseenden var riktigt nice, det lilla man fick se av dem. Jag tycker att de lätt kunde ha tryckt in fler scener med monstrena där man skulle fått se dem ordentligt istället för att slänga kameran som en jävla jojjo fram och tillbaka så fort de skulle dyka upp. Men, aja, det är tydligen inne med sådant nu för tiden.

http://www.imdb.co.uk/title/tt0402901/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0