The Amityville Horror

En omtalad gammal skräckfilm, som har fått 7 uppföljare och 1 remake.. vilket jag tycker är ganska konstigt. Varför? Läs vidare får ni reda på varför.

13 November, 1974. Amityville, Long Island. En familj blir brutalt mördade i sina sängar. Inga motiv kan kopplas till morden. Ett år senare flyttar en ny familj in i huset. Efter ungefär en månad börjar saker och ting hända. Styvfadern blir allt mer sjuk. Dottern får en mystisk låtsasvän. En präst som varit in i huset blir plötsligt mycket sjuk och blir senare blind... detta är bara några av dom saker som händer. Så småningom upptäcker styvfadern att huset är byggt på en gammal ritualplats för satanister..och det står klart för honom att familjen svävar i livsfara.

Storyn låter skitspännande, ja. Men filmen är skräp. Rent dynga. Jag brukar älska äldre skräckfilmer, men jag kan faktiskt inte riktigt placera in den här i "skräck"-facket ändå. För det första finns det typ inga scener ALLS i filmen som verkligen ÄR läskiga och för det andra så är det ca 2 timmar snack bara.. typ.

Slutet är så töntigt och löjligt så man kan börja fundera om dom som gjorde filmen egentligen inte orkade bry sig i att göra ett värdigt slut.. även om filmen är rent skräp. Jag hade tänkt citera en liten grej min vän H skrev till mig på msn om den här filmen, innan jag såg den: "Man sitter ju bara som ett jävla frågetecken och undrar om alla som satt på inspelningen av filmen tyckte "jaa, det blir ett bra slut"."

H's citat stämmer in jävligt väl. Jag satt faktiskt som ett frågetecken och funderade precis det där han skrev till mig.

Att Amityville fick 7 uppföljare skrämmer mig, och att den även fått en remake är nog ett av tidernas största skämt (även om remaken var helt ok, den kommer jag recensera när jag recenserat dom 7 andra Amityville filmerna.. för dom som bryr sig).

Kort och gott är det här en jävla skitfilm som egentligen inte borde fåtts släppas. Om någon blivit rädd för den här filmen tycker jag dom borde uppsöka psykvård, för den här filmen är så löjligt tråkig att jag höll på att somna större delen av filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0078767/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0