The Amityville Horror (2005)

Ja, varför inte ta remaken när jag ändå är igång?

Remaken ifrån 2005 har i princip samma story som originalet ifrån 1979: familj flyttar in i ett okänt hus där en familj blivit brutalt mördad. Snart börjar farsan bli underlig och sen brakar allting loss och spökena börjar röja runt och härja där.

Det som skiljer originalet mot remaken är att remaken faktiskt var ganska ok.. och att remaken hade lite nya scener och ett nytt slut, och självfallet nya skådisar, just det.

Men att göra en remake på en sån skitfilm som The Amityville Horror är egentligen ett stort skämt, med tanke på att originalfilmen inte är ett dugg läskig. Jag såg den här filmen precis när den släpptes (dvs runt 3 år sen), och jag tänker inte se om den. Jag tyckte den var ok då, och jag lär säkert ha samma uppfattning nu.. möjligtvis att jag tycker den är lika kass som originalet..

Iaf, vill man se The Amityville Horror tycker jag man ska se den här (om något onödiga) remaken av den filmen.. för originalet ger absolut ingenting annat än tristess.

Tack för mig. Mycket nöje.

http://www.imdb.com/title/tt0384806/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0