Return Of The Living Dead

Vad sägs om en liten klassiker?

Två idioter som jobbar på ett sorts lager går ner i källaren och hittar ett par tunnor, som dom av misstag råkar öppna och en dödlig gas tar sig ut. Snart vaknar ett lik uppe i ett av frysrummet till liv och börjar härja runt. Dom tillkallar chefen som kommer på stört och dom hackar upp liket i smådelar. Dom går över till det intilliggande krematoriet och bränner kroppsdelarna. I samma veva hänger ett gäng ungdomar på en kyrkogård som ligger precis intill lagerlokalen och krematoriet. Av likdelarna sprider sig nu en dödlig rök, som väcker dom döda till liv.. och dom är redo att festa loss!

Det här är ett stycke skräck/komedi-historia! Den är både rolig som fan och samtidigt smått våldsam. Att zombierna talar känns bara urlöjligt och man skrattar åt det (ja, alltså dom pratar inte som oss människor.. utan säger enbart enstaka ord som t ex "Braaaaiiins".. osv).

Jag läste lite om den här filmen förut, innan jag såg den första gången (jag har sett den här väldigt många gånger), och om jag inte minns fel så läste jag något om att den här filmen både var en parodi men samtidigt en hyllning till George A. Romero's gamla klassiska zombieskräckis Night Of The Living Dead ..

Iaf, vill ni ha ett gott skratt men samtidigt se en riktigt bra zombiefilm, se den här!

Braaaaaaaaiiiins...

http://www.imdb.com/title/tt0089907/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0