Return Of The Living Dead: Rave To The Grave

Den femte filmen om dom återkommande odöda.

Julian och dom få av hans vänner som tog sig ut ur Necropolis (Hybra-Tech byggnaden i fjärde filmen alltså) har allihop börjat college och försöker att lägga deras minnen om Hybra-Tech bakom sig för alltid.

Jenny och Julian råkar hitta en underlig kemikalietunna i ett gömt rum och för att ta reda på vad Trioxyin-5 är för kemikalie tar dom tunnan till deras vän Cody. Snart lyckas Cody hitta ett sätt att framställa partydroger ur kemikalierna för snabba pengar. Cody börjar framställa så pass stora mängder av den nya drogen (som kallas för 'Z') så att han börjar sälja till ungdomar på colleget.

Halloween börjar närma sig och det nalkas till en underground ravefest. Problemet är att nästan alla på colleget har provat 'Z'.. och under ravefesten börjar dom förvandlas till dom odöda. Ett ännu större problem är att Halloween-kostymerna besökarna har på sig gör det svårt att skilja på vem som är levande...och vem som är en vandrande död.

Femte delen är, precis som fjärde filmen, helt duglig och duger att titta på om man sett föregående filmer i serien. Den har en och annan skämtscen till och med, vilket man saknade i både tredje och fjärde filmerna.

När jag såg den här filmen tänkte jag: "Shit, coolt. En ravefilm med zombies!". Jag blev lite besviken faktiskt.. jag går själv på ravefester och så, och när jag satte igång den här filmen hade jag hoppats på ett rejält blodbad till tung elektronisk musik.. vilket jag självfallet inte fick se.

Utöver den där lilla besvikelsen så tycker jag filmen är duglig att titta på. Men jag hoppas innerligt att dom lägger ner Return Of The Living Dead-idéerna nu.. bland annat för att dom kommer aldrig kunna göra en så pass bra uppföljare så den verkligen slår originalet.

Iaf, åter till femte delen. Har du/ni sett dom tidigare filmerna kan ni nog slå ihjäl ca 90 minuter med hjälp av den här filmen, och gillar ni elektronisk musik av den lite softare sorten så kommer ni säkert gilla musiken också.

http://www.imdb.com/title/tt0411806/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0