Jaws: The Revenge

Fjärde och sista delen i Jaws-serien.

När Sean Brody blir attackerad och dödad av en haj återvänder Mike hem från Bahamas varma stränder. Väl hemma i sitt barndomshem i Amity träffar han sin förkrossade mor som menar på att hajen kom och tog honom, att han var ute efter honom.

Mike, hans fru och deras dotter ber Mikes morsa att följa med till Bahamas över jul och nyår. Sagt och gjort far dom iväg till Bahamas för att avnjuta julen och det nya året i värmen. Men det har någon, eller snarare, något annat också tänkt göra. Något med stor munn och fenor.

Fjärde filmen om mördarhajarna är totalt värdelös och rena skämtet och helt enkelt rena förnedringen av den klassiska skräckfilmen Jaws.

För det första, storyn är skriven av en komplett idiot. För det andra, hajar gillar inte varma vatten och simmar inte ner till vatten kring bland annat Bahamas. Och för det tredje, hajen i filmen är ute efter hämnd på familjen Brody. För vad fan då? För att dom fimpat ett par hajar tidigare?

Storyn är riktigt töntig och jag förlåter mig aldrig själv att jag har sett den här filmen 2 gånger nu.

Något som irriterade mig något så förbannat var att man fick se hajen precis innan han skulle attackera, samtliga gånger igenom hela filmen. Snacka om att mörda spänningen. Den här filmen kan typ klassas som lika skrämmande som Björnes Magasin.

Dessutom undrar jag varför Lorraine Gary (spelade Ellen Brody i Jaws 1 och 2) tackade ja till den här skitfilmen. Och att se Michael Caine kämpa mot ett så här uselt manus är rent skrämmande. Och att Mario Van Peebles medverkar i filmen visar bara hur jävla mycket B den här filmen är.

Ska ni se Jaws-filmerna, så låt bli den här skiten. Den duger inte ens till att slå ihjäl nån timme med, för du/ni lär somna av den.

Kommentarer
Postat av: Tim

Hahahaha! De roligaste är att jag faktiskt somnade när jag tittade på denna ._o. Den e så jävla trög denna filmen och som du säger, ett hån emot Jaws serien : /

2008-05-27 @ 19:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0