Boogeyman 2 (2007)

Jag har sett den första originalfilmen från 80, och det är en riktigt fin gammal skräckfilm, uppföljarna ifrån 83 och 94 har jag dock inte sett, och kan inte kommentera dem. Första nyinspelningen ifrån 2005 har jag också sett, och den gillar jag inte alls. Nyinspelningen ifrån 05 är en tråkig och seg skräckfilm som inte föll mig i smak alls. Iaf, här är nyinspelningen på andra Boogeyman filmen.

Kvällen samma dag som Laura fyller 8 år bevittnar Laura och hennes äldre bror Henry hur deras föräldrar blir mördade av en mystisk man som aldrig åker fast för dådet. Minnet hemsöker både Laura och Henry i flertalet år och de är bombsäkra bägge två att det är "the boogeyman" som tog deras föräldrar.

10 år efter händelserna skrivs Henry ut ifrån en psykavdelning, och ska bege sig iväg till San Francisco för att gå på en arbetsintervju, och Laura skriver in sig på samma psykavdelning för att försöka bli kvitt sina mardrömmar och vanföreställningar. Under ledning av Dr. Jessica Ryan (Renée O'Connor) och Dr. Mitchell Allen (Tobin Bell, Jigsaw i Saw filmerna) börjar Laura sin bearbetning av det förflutna. Men snart börjar de andra ungdomarna på avdelningen dö under mystiska omständigheter. Är det inbillning, eller är The Boogeyman tillbaka för att slutföra det han har påbörjat?

Den andra nyinspelningen av Boogeyman filmerna är en ganska duglig film. Inte speciellt läskig, och ganska klichéfylld. Skådespelarna är väl typ i stil med vanliga slasherfilmsskådisar, och att få se Tobin Bell i en mindre roll som Dr. Allen var en upphöjning och som vanligt var han bra. Effekterna var inget häpnandsväckande men är klart godkända. Storyn är något tunn, men funkar något så när.

Har man ingenting bättre i filmhyllan att se, kan man nog ta och glo igenom den här halvdana skräckfilmen.

http://www.imdb.co.uk/title/tt0900357/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0