Amityville Horror: The Evil Escapes

Fjärde filmen i Amityville-serien. Den här filmen är även känd som Amityville 4: The Evil Escapes, men releasen jag tittade på hette alltså Amityville Horror: The Evil Escapes.

En grupp präster går in i Amityville-huset och genomför en exorcism. I tron att ondskan har försvunnit ut ur huset säljs allting i huset till skämtpriser. En gammal dam köper en gammal antik lampa och skickar den till sin syster som bor i Californien. I samma veva flytar systerns dotter och hennes familj in hos henne. Snart börjar mystiska olyckor hända och yngsta dottern i familjen börjar se sin avlidne far.

En av prästerna som var med under exorcismen i Amityville-huset frisknar till efter att ha blivit skadad under själva exorcismen. Han får nys om att lampan sålts och beger sig väldigt snart iväg till Californien för att försöka stoppa ondskan, en gång för alla.

Fjärde delen i serien börjar segt, men slutar riktigt bra. Jag tyckte filmen var helt ok.. inte bra, men inte heller värdelös. Den här filmen är en riktig förbättring från dom tre totalt värdelösa föregångarna. Fjärde delen är dessutom en film som är gjord för TV, vilket gjorde mig ännu mer förvånad att den inte var ännu sämre än föregångarna.

Även i den här filmen har filmskaparna valt att använda dom förbannade flugorna, men dom dyker dock inte upp varje gång något "läskigt" ska hända, utan enbart 2 gånger (vad jag kunde räkna mig till iaf).

Fjärde delen är alltså helt klart godkänd.. inte bra, men inte värdelös heller. En klar förbättring och även ett riktigt bra slut som jag gillade riktigt skarpt!

http://www.imdb.com/title/tt0096808/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0