AVPR: Aliens vs Predator - Requiem

Andra filmen där två av filmhistoriens kändaste monster återigen slåss mot varandra.

Andra filmen tar vid i slutet av första AvP (vilken dom flesta borde ha sett som är fans av Alien-filmerna eller Predator-filmerna, eller både och). Rymdskeppet predatorerna åker i på väg hem till deras hemplanet kraschlandar, efter att en pred-alien visat sitt fula nylle för första gången, mitt ute i skogen intill ett ganska avskärmat samhälle.

En pappa och hans son är ute och jagar, gissa vad som händer? Alien-monstrena börjar föröka sig snabbt och snart utbryter kaos i staden. Och om inte det vore nog får människorna besök av en predator som kommit för att städa upp efter sina vapenbröder som misslyckats med sitt uppdrag. Samtidigt försöker en grupp människor ta sig levande ur staden, vilket är enklare sagt än gjort.

Ja, vad kan man säga? Jag gillade den, faktiskt. Jag tyckte, till och med, att Requiem var bättre än den första AvP filmen. Dom som gjort den här filmen har inte sparat på krutet när det gäller våldet. Storyn kan vara något seg till en början, men rullar på rätt fint när alien-monstrena bestämmer sig för att ha en utekväll i stan.

Något jag blev lite besviken över var dock att pred-alien-monstret var ganska osynligt till och från. Dessutom, när jag tittade på filmen kom jag på att det här måste vara den våldsammaste av både Alien och Predator filmerna, och den lär ha den högsta bodycounten i båda serierna, vilket är lite kul tycker jag.

Jag tycker iaf att den här uppföljaren till en halvdan film (som dom kunde ha lyckats riktigt bra med om dom inte haft ett så pass halvdassigt manus som dom hade) är riktigt schysst. Dom fyller på med våld, strider mellan predatorn och alien-monstrena. En massa människor som får smisk, av både aliens och predatorn. 

Gillar man första AvP, Alien filmerna eller Predator filmerna, eller allihop, så kan man allt ta och se den här. Kom ihåg bara, man måste ha sett första för att fatta början på den här.

Just ja, jag höll på att glömma. H har även skrivit en recension av denna, och den finner ni (självfallet) här. Och för en gångs skull har vi faktiskt skilda åsikter. Otroligt, inte sant?

http://www.imdb.com/title/tt0758730/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0