Shrooms

Ytterligare en slasherfilm. Jag gillade den här filmen ganska skarpt, bl a pga det vändande slutet.

Ett gäng ungdomar far ut i den irländska skogen för att käka svamp och trippa. Väl ute i skogen berättar en av killarna en spökhistoria om en skola, som ligger inte alls långt ifrån platsen där dom är, för pojkar som var driven av munkar. På skolan råkade många av pojkarna ut för hemska öden pga dom svarthuvade munkarna.

Ganska snart efter dom har laggt sig för att sova, börjar underliga saker hända. Som om inte det räckte börjar dom skymta en mörkhuvad gestalt smyga runt i skogen...

Den här filmen är en vanlig slasher, egentligen, men dom har kryddat den med att ungdomarna trippar på svamp vilket gör så att man inte vet om det är verklighet eller halloucinationer dom har.

Skådespelarinsattserna var helt ok och kan jämföras med i princip vilken duglig slasherfilm som helst. Effekterna var väl lika bra som vilken annan slasherfilm som helst, som har budget.

Jag gillade den här filmen rätt starkt för att jag fick flertalet gånger obehagliga vibbar av den, bl a pga att jag började fundera om det var JAG som hade halloucinationer eller om det verkligen hände i filmen (och nej, jag tog inga droger när jag tittade på filmen, vilket jag troligtvis skulle ha ångrat isåfall). Till och från var filmen rätt kuslig och till och från fick jag lov att tänka en extra gång för att få ihop vad som egentligen hände.

Filmen i sig är helt klart godkänd och jag gillar den. Jag hade inga större förhoppningar på den när jag slog igång den, måste jag erkänna...men jag blev överaskad.

http://www.imdb.com/title/tt0492486/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0