Leprechaun 4: In Space

Ska man gråta eller skratta? Jag tror att jag gör bådeoch. Jag kan ärligt talat inte förstå mig på dom som gjort den här filmen, vad dom tänkte.

Storyn är rena katastrofen. Den börjar med att en grupp med mariner ska söka upp och förgöra en utomjording (som tydligen är en pyssling) på en löjligt animerad planet som inte namnges. Där lyckas dom förinta pysslingen och ta med sig en kinappad prinsessa som däckar av efter en handgranatssmäll, av nån underlig anledning. En av marinerna pissar på kroppsdelarna av pysslingen och blir tydligen "infekterad" av det.

Senare tar sig pysslingen ut igenom marinens könsorgan och det som följer är ca 60 minuter (ja, alltså, nästan 30 minuter har gått vid det här laget) av dåliga animationer, halvtaskiga effekter och väldigt få gapskratt och ett antal scener då man lyfter på ögonbrynet.

Dom kunde lika gärna ha haft ett annat monster med i den här filmen egentligen. Varför? Jo, för det första säger dom "alien" när dom menar pysslingen. Dom säger inte ordet "leprechaun" EN ENDA gång under hela filmen.

För det andra sket filmskaparna fullkomligen i att ta med fyrklöver etc. som ska vara skadligt mot pysslingar. Visst, jag förstår jag med att det skulle vara lite underligt med tanke på att dom är i rymden, men det nämns inte ens.

Och för det tredje, pysslingen tänker inte på guld en enda gång i hela filmen, förens mot slutet när det är ca 15 min kvar.

En annan grej jag störde mig på var att dom ändrat pysslingens beteende också. Alltså, i dom tre föregående filmerna rimmade pysslingen, samt att han puttsar skor och pratar på irländsk engelska. Men i den här filmen varken puttsar han skor eller rimmade. Det tillhör liksom den här karaktären, tycker iaf jag.

Iaf, om man gillar dom tre första filmerna, så tycker jag att man kan bespara sig 90 minuter och skita i att se den här filmen. Den här filmen är inte värd besväret egentligen och att jag hade stora förväntningar på den här filmen (med tanke på vad jag tyckte om 3an) förstörde filmen ännu mer.

http://www.imdb.com/title/tt0116861/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0