The Boneyard

Jag satt och funderade vad 'the boneyard' betydde egentligen, och tydligen är det ett smeknamn för 'bårhus'. Iaf så säger dom det i filmen.

Polisen Jersey Callum (Ed Nelson) och hans yngre partner Gordon (Jim Eustermann) kontaktar det utbrända mediumet Alley Oates (Deborah Rose) för att få hjälp i ett underligt fall där tre asiatiska barns kroppar hittats. Trion drar till ett bårhus där kropparna har blivit inlaggda, men kropparna har inte tänkt vila i frid...

Ja. Det är... storyn. Eller, nåt. Den här filmen är lite underlig. Den är fruktansvärt seg till en början. Det tar ca 50 minuter innan något riktigt intressant börjar hända, och man blir dessutom serverad en "Huh?"-flashbackscen, som ska typ förklara ett och annat i filmen. Jag tyckte inte den förklarade speciellt mycket iofs.

Filmen är ganska underhållande, när det väl händer något, men den är åt helsike för seg för att jag vill rekommendera den. Skådespelarna är ganska bra dock, men kämpar (som sagt) mot ett segt (och tunnt) manus.

Men hur folk kan klassa den här som en komedi förstår jag inte. Jag skrattade inte en enda gång... eller jo! Två gånger garvade jag till, men det var inte för att det var något "skämt" som dök upp, utan snarare två specialeffektsgrejer.

Jag vill inte rekommendera den här filmen, men samtidigt så kan jag ge den ett godkännande. Att den är seg till en början kan jag se mellan fingrarna, för den här gången, bland annat för att den faktiskt är ganska underhållande när den väl kommer igång.

Föresten, vem har sagt att pudlar är snälla?

http://www.imdb.com/title/tt0101497/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0