Jason X

Tioende filmen i serien. David Cronenberg dyker dessutom upp i en snabb roll i den här filmen, och får dessutom smisk av Jason! Dessutom, skippa nioende filmens story, och slut. Återigen sullade manusförfattaren till det, hoho!

Året är 2008. Jason Voorhees har äntligen blivit tillfångatagen, och i väntan på att bli nedfryst pga att regeringen inte vet hur dom ska ta död på honom, lyckas han ta sig fri och dödar flertalet personer. En forskare lyckas dock lura in honom i nedfrysningskapselln. Jason blir grinig, och slår ett hål i kapselln, så att hela stället blir nedfryst.

Ca 400 år senare, kommer ett rymdskepp med ett gäng studenter och deras lärare, förbi för att undersöka den övergivna planeten. Dom hittar forskaren och Jason, och tar dom ombord. Dom tinar upp forskaren och hon berättar vem Jason är. Men Jason har vaknat till liv. Och han är inte snäll även om det har gått 400 år.

Den tioende filmen har blivit sågad av väldigt många, även dom som gillar de övriga filmerna i serien. Varför förstår jag inte riktigt. Nog för att manuset är något grymt tunnt, men den är ändå underhållande. Att Jason dessutom "uppgraderas" senare i filmen är riktigt nice.

Kane Hodder gör återigen ett bra jobb som Jason, och slaktar folk till höger och vänster vilket jag inte kan låta bli att jubla över. Länge leve Jason Voorhees! Woho! Eh.. ja..

Iaf, tioende filmen är underhållande (i mitt tycke) och den bjuder på en hel del våld, och några riktiga gapskratt också (om man har dålig humor som mig).

Så, nu är samtliga Friday The 13th-filmerna recenserad. Hoooh.. svettigt! Anyway, jag vill rekommendera hela serien, faktiskt. Samtliga filmer är sevärda, och det är imponerande att dom lyckats komma så här långt.

Mycket nöje!

http://www.imdb.com/title/tt0211443/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0