Jack Frost 2: Revenge Of The Mutant Killer Snowman

Jack är tillbaka, och han är kyligare än sist.

Det har gått ett år sen Jack terroriserade en liten sömnig håla nånstans i Amerika. Sheriffen som Jack var ute efter lider fortfarande av de hemska händelserna genom svåra mardrömmar och inbillningar om att Jack fortfarande är i livet. Julen står åter för dörren och sheriffen och hans fru drar iväg på solsemester över julen, för att han ska kunna tänka på annat än Jack.

Men sheriffen anar inte hur rätt han har. Efter en något makaber återuppståndelse beger sig Jack återigen efter sheriffen för att göra livet surt för honom. Men den här gången är inte Jack ensam, och han har förändrats...

Andra filmen om den elake snögubben är en betydligt blodigare och något mer skruvad film än föregångaren. Flertalet skämt är riktigt brutala och jag började garva högt till och från. Riktigt underhållande! Att de placerat storyn på ett semesterparadis gör det hela ännu mer lustigt, med tanke på att snögubbar och värme inte hänger ihop.

Tvåan känns dock, tyvärr, lite som en upprepning fast med mer våld, blod och fler offer som Jack skördar. Det som skiljer sig ifrån första filmen är dock vändningen mot slutet av filmen, vilket jag tyckte var ganska skoj att se. Om man ska förstå vad jag menar så måste man se filmen.

Andra filmen om den elake snögubben rekommenderar jag med, men det är förutsatt att man har sett den första filmen också. Annars lär man inte begripa speciellt mycket.

Och, ja, jag har sett även den här förut, men den är fortfarande i samma klass nu som när jag tittade på den då.

http://www.imdb.com/title/tt0239496/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0