Friday The 13th Part V: A New Beginning

Nej! Fjärde filmen blev inte den sista!

Efter flertalet år av psykavdelningar blir Tommy Jarvis flyttad till en instution mitt ute i ingenstans för att vårdas på bästa sätt, pga hans hemska upplevelser och hans möte med Jason Voorhees, när han var yngre. Men efter att en kille på instutionen blir brutalt nerhuggen av en annan intagen, börjar dom intagna bli färre och färre. Är Jason tillbaka?

Den femte filmen blev en stor besvikelse för dom flesta Jason-fansen (varför säger jag inte). Men min personliga åsikt är att den är riktigt jävla bra, faktiskt. Den är våldsam as hell, och den innehåller allt en Friday-film SKA innehålla! Mycket trevlig del i serien, även om den som skrev manuset hade skallen i arslet, till en viss del.

Mer än så tänker jag inte säga om den här filmen. Gillar man Friday-filmerna, see it. Gillar man inte Friday-filmerna, see it anyway.

http://www.imdb.com/title/tt0089173/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0