Donnie Darko

Ett mästerverk i drama-kategorin.

Donald Darko. En tillbakadragen, tystlåten och ganska underlig ung man. Efter att en jetmotor ifrån ett flygplan har kraschat ner i hans rum börjar han genomföra diverse underliga brott, som kan kopplas ihop med vissa studiesaker. Donald har också en vän, som bara han kan se; Frank, en kanin med järnmask.

Storyn är ganska rubbad i det här dramat, men samtidigt så är det svårt att förklara storyn för någon annan, man måste se den här filmen för att begripa sig på vad storyn är. Men samtidigt som storyn, och hela filmen, är skitknepig att begripa sig på, så tycker jag den här filmen är satans bra.

Karaktärerna är intressanta, skådespeleriet är bra, storyn är (som sagt) knepig men bra och gripande. Och bestämmer man sig för att se den här filmen, så kan jag säga som så att man måste hänga med från ruta ett till sista rutan, annars kommer man inte fatta ett skit av den här filmen. Jag har sett den två gånger nu (jag såg den förut själv, och nu med en polare och min kära mor), och det återstår fortfarande en del frågetecken även för mig.

Jag kommer troligtvis se den här många gånger till.

Rekommenderas!

http://www.imdb.co.uk/title/tt0246578/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0