Det Okända

En grymt underskattad svensk rysare.

En grupp biologer på fem far upp i den norrländska skogen för att undersöka 800 hektar skog som har brunnit. Ganska snart efter deras ankomst hittar dom något som liknar ett sönderbrännt kadaver. Kort därefter börjar mystiska saker hända.

Det här är i princip den svenska motsvarigheten mot den totalt värdelösa Blair Witch Project. Skillnaden på den här och Blair är att jag gillar den här, och hatar Blair. Varför? Ja, till exempel så är skådespelarna urusla i Blair, medans dom är något så när bra i den här, och känns inte speciellt träiga och tråkiga att titta på.

Några direkta effekter finns det ju visserligen inte i filmen, men filmen spelar inte på effekter, utan den spelar mycket på att bygga upp en stämning. Och ja, filmen är lågbudget och B, precis som i Blair.. fast skillnaden är ju självfallet att Det Okända är bättre än vad Blair är.

Det enda jag vill gnälla riktigt rejält på är slutet. Det känns som om dom inte tänkt igenom slutet så jävla bra, utan slutet kommer tvärt. Visserligen är det ju gjort för att man ska tänka själv vad som händer härnäst.. efter själva filmen. Men jag tycker dom kunde gjort slutet bättre iaf.

Jaaa.. jag tycker man ska ta och se den här, och inte slå på mig om man hatar filmen. Jag vill iaf rekommendera den här.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0243465/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0