Stay Alive

Troligtvis en ganska välkänd skräckfilm.

Efter att tre ungdomar har blivit mördade under mystiska omständigheter ger systern till en av de mördade ungdomarna ett spel de spelat samma kväll de dog till hennes brors bästa vän, Hutch. Hutch drar ihop ett gäng polare och de sätter sig och spelar spelet han har fått.

Men efter att två av ungdomarna dör under mystiska omständigheter går det snart upp för de övriga ungdomarna att något är fruktansvärt fel med spelet. De börjar rota i det hela och finner att spelet har kopplingar till grevinnan Elizabeth Bathorny aka Blodsgrevinnan.

Jag skulle tro att de flesta som tittar på mainstreamfilm vet vad det här är för film, så egentligen har jag inte så mycket att säga.

Skådespelarna och effekterna är som i de flesta andra mainstreamfilmer; bra. Storyn är ganska intressant och med tanke på att filmen handlar om just ett tvspel väckte det mitt intresse ännu mer, första gången jag såg den här filmen. Jag vet inte riktigt hur många gånger jag har sett den här filmen, men jag skulle tippa på två eller tre gånger.

Jag gillar den här filmen iaf. Om man inte har sett den tycker jag man ska se den. Den är småblodig och har sina stunder.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0441796/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0