The Evilmaker

Från Troma till något helt annat, men fortfarande lågbudget skräck.

Serena återvänder hem efter att ha brutit upp med sin pojkvän. Hon och tre kompisar från high school sticker iväg över en helg till stranden för att ta det lugnt och umgås med de gamla vännerna. Deras bil pajar, självfallet, mitt ute i ingenstans intill ett övergivet gammalt hus och det som började som en trevlig helg med vännerna blir ett helvete under tre dygn medan kvinnorna försöker överleva.

Jag läste lite grann om den här filmen, och jag har läst både att den ska vara bra.. och totalt värdelös. Mitt tycke är av den andra karaktären. Filmen är så jävla seg och händelselös att det blir enbart bedrövligt och löjligt.

Hur man kan tycka den här filmen är läskig kan jag inte begripa.. för det händer ingenting som ÄR läskigt.

Dessutom är skådespelarna bedrövliga, och har troligtvis enbart haft småroller i andra filmer. Stephanie Beaton (hon som spelar Serena) har i princip enbart varit med i lågbudget/skräpfilmer.. dessutom verkar hon vara en sån där "skådespelerska" som visar tuttarna i varje film hon är med i. Det är visserligen inget fel i det, men ändå.

Effekterna är, som ni troligtvis redan räknat ut, värdelösa. Och som i en del andra filmer jag har recenserat (lågbudgetfilmer alltså) så har dom självfallet använt sig av en hemma-kamera för att filma den här högen med diaré.

Att den dessutom fått en uppföljare är nästintill obegripligt.. och självfallet kommer jag recensera även den!

John Bowker (han som regisserade, skrev manuset och producerade den här stinkande högen med getskit) borde byta yrke och bli en städare på ett skabbigt hotell i Thailand.

Fy fan.

http://www.imdb.com/title/tt0220451/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0