Saturday The 14th Strikes Back

Pga att jag inte upptäckte den här INNAN jag skrev om Biohazard 4D: Executer, så kommer den här recensionen efter den filmen. Jag ber om ursäkt för det här lilla missödet.

Iaf, uppföljaren till Saturday The 14th som är en helt ok parodi ifrån början va 80-talet. Är uppföljaren bra? Inte speciellt. Varför? Här kommer svaret...

Filmen handlar om en ny familj, som flyttar in i en kåk som dom ärvt av en morbroder. Sonen i familjen börjar märka att inte allt står rätt till i huset, och snart visar det sig att det är en spricka i källargolvet som det pyser ut en massa rök ur. Den här sprickan är en passage för ondskan att ta sig in i vår värld. Sonen tar snart upp kampen mot ondskan..

Filmen börjar starkt med några riktiga gapskratt och pyser snart helt ur och avslutar med ett riktigt förvirrande slut med klipp ifrån olika katastrofer och en massa halvdåligt gjorda specialeffektsscener. Effekterna är rena skämtet. Skådespelarna är rätt dugliga. Storyn är störtlöjlig och blir riktigt trist efter ca 30 min (eller det kanske var 15? hmm..).

Jag kom att tänka på en sak när jag kollade upp filmen på IMDB som var att det tog Howard R. Cohen 7 år (ja, alltså, det var han som gjorde första filmen också) att få fingrarna ur röven och göra den här skiten. Jag undrar varför han ens gjorde skiten..

Kort sagt, ser ni första filmen (eller om ni ger fan i det) så se ändå inte den här filmen. Den är inte speciellt kul efter en stund och man sitter typ bara och väntar på att filmen ska ta slut. Filmen är långt ifrån godkänd.

http://www.imdb.com/title/tt0096039/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0