Passenger 57

John Cutter (Wesley Snipes) är en säkerhetsexpert - som dessvärre fortfarande hemsöks av sin frus död - som blir erbjuden ett jobb som säkerhetschef på ett flygbolag av hans vän Sly Delvecchio (Tom Sizemore), vilket han tackar ja till.

Cutter sätts på ett plan till Los Angeles för att vara med på ett möte där han ska bli introducerad som den nya säkerhetschefen. Dessvärre sätts även den psykotiske, men ändock intelligente, terroristen Charles Rane (Bruce Payne) på samma plan för att bli flugen till en rättegång i Los Angeles. Kort efter start kapas planet av Rane's gäng och det är upp till Cutter att ta tillbaka det.

Passenger 57 var sämre än vad jag mindes att den var, fast å andra sidan kan det bero lite på att jag såg den för över 10 år sedan och mindes enbart några få sekvenser ur den. Hur som helst så är Passenger 57 (även om jag skriver det ofta) en otroligt förutsägbar och klichéefylld film som levererar relativt hyggligt med action och en skåpa komik, men som utöver det inte levererar någonting vi inte redan sett många gånger innan - så som i exempelvis Die Hard.

Passenger 57 är inte dålig, men samtidigt är den varken nyskapande eller speciellt imponerande - både action- och spänningsmässigt - utan följer klyschorna ganska exakt. Men filmen kan nog klassas som god underhållning iaf med chips- och birapolarna en halvtråkig lördagkväll. Eller en tråkig förmiddag - vilket var då jag kollade på den.

http://www.imdb.com/title/tt0105104/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0