Conan The Destroyer

När Conan (Arnold Schwarzenegger) blir lovad av drottning Taramis (Sarah Douglas) att hans gamla kärlek Valeria ska bli återupplivad från de döda om han skyddar prinsessan Jehnna (Olivia d'Abo) på en resa där de ska inhämta ett magiskt horn som bara prinsessan kan bära. Han samlar Malak (Tracey Walker), Akiro (Mako) och Zula (Grace Jones), samt livvakten Bombaata (Wilt Chamberlain), för att få hjälp på resan. Men inget är vad det verkar vara...

Det är närmare två år sedan jag recenserade den första filmen om Conan och jag minns ungefär, ingenting av den filmen. Så några direkta jämförelser tänker jag inte göra mellan de två filmerna, utan koncentrerar mig helt på den här.

Jag vet inte riktigt varför men jag känner ett stort oengagemang när jag ser såna här typer av filmer. Även om filmen är rätt våldsam, bra framförd med bra skådespelare och bra effekter (för sin årgång) så tappar jag likförbannat intresset efter ca 20 minuter in i filmen och det hela slutar med att jag får sitta och spola tillbaka en sisådär 30 - 40 gånger. Filmen i sig pendlar mellan bra och ok, men jag har som sagt ändå svårigheter för att engagera mig i den.

Jag har rätt lite att skriva mer än vad jag redan har gjort, så jag avrundar med; filmen landar någonstans mellan bra och ok, och huruvida den är bättre eller sämre än den första filmen - eller om den är lika bra - har jag ingen som helst aning om. Det var ju ett par hundra filmer sen sist.

http://www.imdb.com/title/tt0087078/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0