Cube 2: Hypercube

Åtta stycken främlingar vaknar upp i ett kubformat rum, utan något som helst minne av hur de kom dit. De begriper ganska snart att de befinner sig i en "hypercube", dvs en sorts fjärde dimension och de måste nu samarbeta för att försöka ta sig ut levande...

Cube 2 var för mig en stor besvikelse när den kom. Jag tyckte den inte alls var speciellt bra och viftade undan den rätt snabbt efter att jag hade sett den. Nu när jag tittat på den igen kvarstår min åsikt ganska fast vid att den inte alls är lika bra som den första, även om den hade en fetare budget och att de vräkte på med utdaterade (i dagens läge) effekter som fimpade av personerna i filmen. Slutet är ungefär lika underligt och man får inte direkt några frågor besvarade egentligen, utan tittaren lämnas för en andra gång som ett frågetecken.

Filmen i sig är inte direkt dålig, utan bara otroligt sullig, upprepande och rätt utdragen på sina håll.. samt att den kör på nästintill samma kort som den första filmen gjorde, vilket att det blir nästan som att se den första filmen en gång till, fast med fetare budget och utdaterade effekter. Tyvärr.

Strunta i tvåan och se om ettan istället.

http://www.imdb.com/title/tt0285492/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0