Jacob's Ladder

Jacob Singer återvände som en annan man från Vietnam. Med en skilsmässa och en död son bakom sig försöker Jacob att leva ett normalt liv tillsammans med sin kollega och flickvän Jezebel i en liten Brooklyn lägenhet. Men detta är Jacob's minsta problem, vilket han märker en sen kväll när han vaknar upp på tunnelbanan på väg hem. Allt eftersom börjar han att se vanföreställningar och underliga varelser. Håller Jacob på att bli tokig eller hände det någonting i Vietnam?

Genom en request satte jag mig och såg den här filmen och besvikelsen slog mig på käften efteråt. Det här är något av det tråkigaste, mest osammanhängande skräpet jag har sett på länge. Filmen verkade till en början vara riktigt lovande, men en ytterst kort bit in i filmen brakade alltsammans ihop och filmen bara velar fram och tillbaka hela tiden utan att komma någonstans.. fram till det helskruvade slutet, som gör att hela filmen är helt onödig.

Visst, det händer en del grejer i filmen, men när man får sitta och vänta i 20 minuter mellan varje grej - och att varje grej som inträffar varar i ca 20 sekunder för att sedan återgå till att bli en långtråkig och osammanhängande skräpfilm - så börjar jag känna hur gäspningarna börjar invadera.

Det finns säkerligen mer att gnälla på om den här filmen, men det här får duga. Det här var hur som helst den första och troligtvis sista gången jag ser den här rykande högen med skrot. Folk får tycka hur de vill om den här filmen, jag ser den som en av de sämsta filmer jag har sett på flera år.

http://www.imdb.com/title/tt0099871/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0