Terminator Salvation

Året är 2003. Marcus Wright, en dödsdömd fånge som står på tur för att bli avrättad, skriver på att donera sin kropp till forskning. Formuläret bär företagsnamnet Skynet.

15 år senare, 2018. Domedagen är förbi och kriget mellan maskin och människa har brytit ut. Motståndsrörelser har formats världen över och en av dessa leds av John Connor. Under ett uppdrag sprängs ett Skynet-näste och ur ruinerna kryper Marcus..

Vad som följer är action, snygga effekter och bra skådespelare. Och lite twistar här och var genom filmen. Ska jag vara ärlig hade jag faktiskt inte läst speciellt mycket om den här filmen, även om jag är ett Terminator-fan. Fast med tanke på vad regissören McG's tidigare verk varit så fanns oron där. Men när sluttexten rullade upp på skärmen satt jag mycket nöjd och belåten över att ha sett den här filmen - så besviken blev jag inte.

Jag tyckte emellertid det bitvis var lite småsvårt att hänga med i vad som fasen hände egentligen vilket blir ett litet minus i kanten på filmen. Om detta berodde på att klockan var före fan på morgonen och mina ögon var blodsprängda av trötthet vet jag inte riktigt, men.. hur som haver, det är en jäkligt bra actionrulle för polargänget en lördagkväll. Typ.

Det sista jag har att säga är att - vad jag har läst i intervjuer - Terminator Salvation är den första filmen i en ny Terminator-trilogi som kommer utspela sig i framtiden, istället för i nutid som den första trilogin. Nöjda med förklaringen? Bra.

Är man ute efter en god underhållning en lördagkväll är Terminator Salvation ett hett tips och jag kommer säkerligen att se om den fler gånger.

Läs gärna Helt Perfekt's recension av filmen och min egen recension av spelet som är baserat på filmen med samma titel.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0438488/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0