Scooby-Doo On Zombie Island

Efter flera års mysterilösande har gänget bestämt sig för att gå skilda vägar. Daphne har gjort en framgångsrik karriär som journalist och Fred är hennes producent. Velma har öppnat en bokaffär där hon säljer deckarböcker. Shaggy och Scooby jobbar på en flygplats där de genomsöker bagage efter smuggelmat. När Daphne står inför sin andra säsong av sitt populära tv-program vill hon göra reportage kring hemsökta platser, varpå Fred får idéen om att samla ihop det gamla gänget.

Efter att gänget har samlat ihop sig igen beger de sig iväg för att besöka de hemsökta platserna runt om i delstaten. Efter att de har löst flera mysterier och det har visat sig bara vara fake kommer de i kontakt med Lena - en hushållerska på Moonscar Island - som berättar om de spökerier som försiggår på ön. Gänget bestämmer sig för att följa med henne dit och upptäcker ganska snart att det kanske faktiskt spökar där på riktigt.

Jag har alltid varit ett fan av Scooby-Doo och kommer troligtvis vara det till den dagen jag inte finns längre. Kalla mig barnslig, men Scooby-Doo är - för det mesta - riktigt kul att titta på. Scooby-Doo On Zombie Island är emellertid hittils den bästa Scooby filmen som gjorts i min mening. Den har allt en Scooby film ska ha; humor, en rätt simpel story och givetvis monster eller spöken.. som den här gången är mer verkliga för våra hjältar än vad de för det mesta har varit tidigare och senare.

Även om Scooby-Doo för det mesta är rätt harmlöst så skulle jag inte rekommendera att de allra minsta ser Scooby-Doo On Zombie Island då vissa händelser i filmen kan upplevas som skrämmande för dem. Jag skulle tippa på att filmen är riktad mer mot barn mellan 8 - 10 - kanske 11 - år.. och självfallet oss äldre fans av Scooby, så klart.

Jag har sett Scooby-Doo On Zombie Island otaliga gånger och kan filmen i princip i huvudet och jag tror knappast det här var den sista gången jag såg filmen.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0166792/

Kommentarer
Postat av: Rosie

Gulligt. (:

2009-11-07 @ 20:22:14
URL: http://roosiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0