Punisher: War Zone

Jag gjorde en specialrecension av The Punisher från 1989 och den från 2004 förra året. Och här kommer recensionen på den nya Punisher filmen som jag har sett fram emot länge.

När Frank Castle, aka The Punisher, klampar rakt in i en FBI-operation råkar han av misstag knäppa en undercoveragent och strax därpå ser han till att gangstern Billy Russoti ramlar ner i en glaskrossarmaskin.

Med undercoveragentens död på sitt samvete bestämmer sig Frank för att sticka från stan och lägga av, men Billy överlevde och kommer tillbaka som Jigsaw och han är sugen på hämnd. Samtidigt försöker special agenten Paul Budiansky, tillsammans med den klantige och sullige kommisarie Martin Soap, att få tag i Frank för att sätta honom bakom galler en gång för alla.

Jag citerar ifrån Helt Perfekt's recension av filmen (av ren lathet då jag inte orkar skriva något liknande själv): Den förra filmen baserades på serietidningens omgång från år 2000, men trots att Punisher: War Zone använder vissa karaktärer från serien är den huvudsakliga storyn nyskriven.

Den tredje Punisher-filmen kan liknas vid att få en fet smäll på käften och därpå att man ligger på alla fyra och spottar tänder. Tempot är skithögt och Ray Stevenson dödar allt och alla som ens tittar snett på honom.

Dolph gjorde ett bra jobb som Punisher i 89ans årgång av Punisher. Thomas Jane var helt ok som Punisher i 04ans årgång, men vid närmare eftertanke var det lite mycket kackel i 04ans än vad det var i 89an. Hur som helst, Punisher: War Zone är the fucking Punisher movie.

Den här gången bjuds vi på våldsorgier i form av att vi får se Ray mosa på som en jävla mördarmaskin och skjuter allt och alla som står i hans väg utan att ens fundera på saken. Punisher: War Zone gör själ för sitt namn då den här Punisher filmen är mer eller mindre en jävla krigszon.

Skådespelarna var bra och underhållande att titta på. Realismen är ungefär lika med noll, men våldet är ungefär i nivå med 100 och lite till. Hur underhållande som helst. Effekterna var nice gjorda, om man bortser från några skallsprängningar som såg lite töntigt datorgjorda ut.

Filmen innehåller en hel del mörk humor också, som fick mig att sitta och flina genom hela (jag skojar inte) filmen och många gånger satt jag och skrattade mig nästintill gråtfärdig. Hur underhållande som helst.

Det här är ett måste för action-älskare. Det är action från de första minutrarna i filmen till sista sekvens. Precis som en Punisher-film ska vara.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0450314/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0