Bolt

Bolt (John Travolta) är en hund som är genetiskt förändrad och har fått genom experimenten superkrafter. Han hjälper sin matte Penny (Miley Cyrus) att rädda hennes far från den onde Dr. Calico (Malcolm McDowell). Bolt vet emellertid inte att han bara är en skådespelare i en känd tv-serie och att hans krafter egentligen bara är specialeffekter. Efter att han av en ren slump hamnar i New York - på andra sidan USA från Hollywood - får han lära sig ett och annat på sin väg hem till Penny med hjälp av den herrelösa katten Mittens (Susie Essman) och den orädde, fete och smått korkade hamstern Rhino (Mark Walton) - som också är ett fanatiskt fan till tv-serien och Bolt.

Jag tror inte det finns så mycket att säga om den här filmen som inte redan har sagts. Den är bra. Jävligt bra. Animationerna är grymt snygga och filmen är både spännande, rolig och har ett relativt bra flyt på det hela. Enda störmomentet i filmen jag kommer på är ett halvsegt montage runt en tredjedel in i filmen, då de spär på med en löjligt lång sekvens där Bolt får lära sig en massa saker.. och till det spelas en halvsvängig country-låt. Eller nåt.

Något som fick mig att lyfta på ögonbrynen var att Malcolm McDowell har en biroll i filmen. McDowell - som alla trogna läsare vet - förknippar jag med död och förintelse i Tjernobyl. För er icketrogna läsare ska jag förklara: han är en värdelös skådespelare i mina ögon. McDowell har hur som helst (skönt nog) inte en speciellt stor roll i filmen, så ni som vet vem han är kan pusta ut.

Bolt är hur som helst en väldigt bra animerad film (om vi bortser ifrån den där country-biten, eller vad det var..) som passar både barn och vuxna.

För er som är sugna på mer läsning, kan klicka er in till Helt Perfekt och läsa hans - korta - recension.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0397892/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0