Jûbei ninpûchô (aka Ninja Scroll)

Efter att en by blivit utplånad över en natt skickas ett team med ninjor ut för att ta reda på vad anledningen till det hela var. När teamet blir attackerade av en demonkrigare slaktas nästan hela teamet så när som på den kvinnliga ninjan Kagero. Demonkrigaren våldför sig senare på Kagero, men blir avbruten av Jubei - en omkringvandrande samurai.

Jubei blir efter detta motvilligt indragen i en strid mellan en ondskefull grupp med demonkrigare (den han mötte innan var en av dem) kända som Eight Devils of Kimon och landets parlament. Allt eftersom han närmar sig den slutgiltiga striden upptäcker han att någon från hans förflutna - som han trodde att han hade dödat - fortfarande är i livet.

Rå anime brukar jag aldrig tacka nej till. Ninja anime är jag däremot mer skeptisk till och för det mesta har jag väldigt svårt att sitta stilla under en sådan animefilm.. eller serie. Jûbei ninpûchô - eller Ninja Scroll - är en animefilm med både ninjor och råa actionscener med en hel del blod. Och så animerade tuttar, för de intresserade. Alltså, ingenting för de yngre. Den är hur som haver riktigt nice och öser på duktigt med sina alldeles lagoma 90 minuter speltid. Filmen hade få tråkiga scener där de bara babblade en massa obegripligt eller totalt ointressant skit. Istället koncentrerade de sig på att visa så mycket våld och blod som möjligt. Ungefär. Animeringarna var snyggt gjorda - mer än så har jag inte att påpeka kring dem.

Öh. Ja. Jûbei ninpûchô - eller Ninja Scroll - är en schysst anime tycker jag. Gillar man våldsam anime så lär man gilla det här. Jag gjorde det och kommer säkert att se om den igen.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0107692/

Kommentarer
Postat av: Timpa

Bortsett ifrån denna filmen så gjordes också en TV serie med samma namn, samt att dom påbörjade en OVA, eller en liten seria avd en annan Ninja scroll serie. Den sistnämnda va riktigt bloodig. Förmodligen värre än filmen, men jag vet inteom deras budget sprack eller något, men serien gjordes aldrig klar. Vilket är synd, men aja. Kolla serien me om du e intresserad :)

2009-07-22 @ 22:06:40
Postat av: Vahetere...orka?

Tack för informationen!

2009-07-23 @ 06:58:07
URL: http://vahetereorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0