The Transformers: The Movie

Givetvis är det den tecknade långfilmen från 1986 vi snackar om. Filmen kom, och utspelar sig, mellan andra och tredje säsongerna av TV-serien.

Året är 2005. 21 år efter att de heroiska Autobots och de ondskefulla Decepticons fortsatte deras oändliga krig på planeten Jorden, har Decepticons tagit robotarnas hemplanet Cybertron. Efter en överaskningsattack av Decepticons, utbryter en våldsam strid vid Autobot City. I stridens hetta blir Autobots ledare Optimus Prime svårt skadad och dör kort efter sin strid med Decepticons ledare Megatron.

Optimus ger Autobot Matrix of Leadership till sin andre befälhavare Ultra Magnus. Samtidigt blir den svårt skadade Megatron utslängd i rymden av Starscream, där han möter den planetätande roboten Unicron och blir återfödd som Galvatron, den nya Decepticon ledaren.

Med Megatron/Galvatron's förbättrade jag och Unicron's plötsliga ankomst till Cybertron's omloppsbana måste Autobots agera snabbt för att inte bli förintade.

De som är lite äldre än mig och är runt min ålder och är av manligt kön kommer säkerligen ihåg Transformers. Leksakerna, serietidningarna, TV-serien. Ja, ni fattar..

Jag såg en Transformers filmer för många, många år sen. Jag minns dessvärre inte vad den handlade om och så. Jag införskaffade mig den här filmen i hopp, och i tron, om att det var just den filmen. Ack så fel jag hade, omän den här filmen också sparkade stjärt.

Teckningarna var ju givetvis 80-tal all the way long, men var givetvis charmiga tack vare att hela filmen påminde mig om min barndom då jag älskade tecknade serier och filmer i stuk med det här. Filmen var väldigt actionfylld och det hände hela tiden någonting, fastän jag inte riktigt begrep just allting då jag inte har sett TV-serien.

Jag hajade till vid ett tillfälle då en av karaktärerna vräkte ur sig "Oh shit!", vilket gjorde att jag började gapskratta. Jag är visserligen inte 100 på att han sa "Oh shit!", men det var då iaf så det lät som.

Jag gillar den här filmen riktigt mycket iaf. Se den.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0092106/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0