City Of Rott

Animerad zombiefilm, med en nypa humor.

Fred, en gammal man som håller på att tappa förståndet, befinner sig på den värsta platsen på jorden: en stad infekterad med tusentals zombies. Inte nog med att han håller på att tappa förståndet, han måste leta reda på ett par nya skor då de gamla är så pass utslitna att han får ont i fötterna av dem. Tillsammans med sin trogna talande walker beger han sig ut i den zombieinfekterade staden för att leta reda på ett par nya skor.

Jag minns inte riktigt hur jag fick tag i den här filmen, men jag ångrar det inte. Det här är tredje eller fjärde gången jag ser den här filmen och den är lika bra fortfarande.

Slask och zombies är det gott om och humorn är alldeles lagom. Storyn är ganska snurrig och dalar tyvärr mot slutet av filmen. Det känns inte riktigt som att Frank Sudol (som har gjort allting själv) tänkte igenom slutet ordentligt. Men det funkar. Men det som är mest imponerande med den här filmen är troligtvis att det är bara en kille som har gjort allting i filmen.

Gillar man animationer av den lite stela sorten (typ flashaktiga animationer, fast lite bättre), gore, zombies och yr humor så är det här en fullpottare.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0839762/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0