The Octagon

Chuck Norris, igen!

Scott James, en tillbaka dragen martial arts kämpe, blir insyltad i en komplicerad soppa där en förmögen arvtagerska vill hyra honom för ett lönnmordsuppdrag som inkluderar en internationell terroristgrupp av ninjor och förstörelsen av deras träningsplats, The Octagon, där legosoldater och terrorister blir tränade i ninjans ädla konst. Gruppen är dessvärre ledd av Scott's adoptivbroder, Seikura.

Hans vän A.J. tackar ja till jobbet, men Scott gör sitt bästa för att övertyga honom om att inte göra det. Han lyckas inte få A.J. på andra tankar och beger sig därefter iväg sin vän som begett sig iväg för att leta reda på gruppen.

Det kanske låter som en sjuhelvetes till action/thriller med martial arts element, men nej. Genom filmen är det 4 (om jag inte räknat fel) scener där det avfyras skott, resten av "action"-scenerna involverar martial arts och det är sisodär.. ptja.. 6, 7.. kanske 8 scener. Resten av filmen är tråkig, seg eller rent av idiotisk dialog.

Vad tusan tänkte Chucken egentligen? Jag brukar gilla Chuckens filmer, men den här filmen var rent av vedervärdig. Hade det inte varit för de sista 20 minutrarna hade jag troligtvis slängt filmen åt helvete, men de sista 20 minutrarna räddar inte heller filmen helt.

När jag tittar på en film vill jag inte sitta och halvsova fram till slutet av den, vilket jag dessvärre gjorde med den här filmen. Chucken är ju givetvis bad ass med sina polisonger och sin mustach återigen och bevisar att han visst är en amerikansk hjälte, men inte ens han kan rädda den här filmen som i min mening bara är bortkastad tid.

20 minuter intressanta händelser i slutet av en film räcker inte för att få mig att tycka att filmen är bra. Tyvärr Chucken.

http://www.imdb.com/title/tt0081259/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0