Point Doom

När skådespelaragenten Rick Hansen (Richard Grieco) besöker strippklubben Play Pen vars ägare - Frankie (Andrew "Dice" Clay) - är en vän till honom, stöter han på den snygga servitrisen Stephanie (Jennifer O'Dell) som han genast faller för. Enda problemet med Stephanie är att hon har en svartsjuk pojkvän - Blackie (John Enos III) - som ingår i ett MC-gäng kallat Satan's Slaves. Blackie i sin tur håller på att gå bakom ryggen på sina "bröder" i MC-gänget tillsammans med några andra, för att tjäna stora pengar.

Vettigare storybeskrivning orkar jag faktiskt inte skriva. Det finns ett par anledningar till det, och jag tänkte börja med följande text: "100% total action från första sekunden!". Det är vad som står på baksidan av dvd-fodralet. När det står så förs mina tankar rätt omgående till exempelvis Crank filmerna, då det verkligen är filmer där det inträffar action från första sekunden. Point Doom är givetvis inte så. Istället får den där meningen mig att nästan vika mig dubbelt av gapskratt. Speciellt mycket action inträffar det inte. Det är kanske.. 3, 4 scener där det faktiskt är något action av värde - och då menar jag inte att actionscenerna är snyggt gjorda eller bra heller.

Bortser vi ifrån Richard Grieco, Ice-T, Jennifer O'Dell (som troligtvis fick rollen tack vare sitt utseende) och ett par andra i rollistan så är det några få rätt ok (och en och annan bra) skådespelare som står framför kameran - och gör bra ifrån sig. Dessa är Andrew "Dice" Clay (Brain Smasher... A Love Story), Angie Everhart (Last Action Hero, Bordello Of Blood), John Enos III (Blade, Phone Booth) och Zach Galligan (Gremlins filmerna). Resten behövs inte nämnas.

Mycket av det som inträffar i filmen är rätt osannolikt med för den delen. Exempelvis exploderar en och samma bil två gånger genom att volta över en annan bil och Richard Grieco's karaktär (skådespelaragenten) får inga som helst telefonsamtal. Ehum.

Storyn är sulligt skriven och flera scener är rent av onödiga (som om filmen i sig är nödvändig överhuvudtaget..). Dialogerna är stundtals pinsamma - om det beror på skådespelarna eller bara manuset vet jag inte riktigt.. troligtvis både och.

Point Doom är en trög, tråkig och rätt utdragen action/thriller som är en rätt typisk film man kan hitta i en sån där låda eller filmställ där filmerna kostar 59 för en eller 99 för två. Speciellt bra eller actionfylld är den inte iaf. Se något annat istället.

http://www.imdb.com/title/tt0186454/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0