Dead Heat

Och nu gott folk blir det något udda; zombieaction.

Under 2 veckor har 6 rån utförts av den såkallade "Cash & Dash"-ligan. Poliserna Roger Mortis och Doug Bigelow utreder fallet men står handfallna utan några ledtrådar till varför ligamedlemmarna agerar som de gör.. och varför de inte dör när de blir skjutna.

Under ett besök till ett företag, som använder kemikalier som hittats i förbrytarnas kroppar, inträffar ett par saker vilket leder till att Roger dör. Doug och Rebecca, Rogers gamla tjej, hittar en maskin som är byggd för att återuppväcka de döda inne i byggnaden.

De använder maskinen på Rogers kropp vilket leder till att Roger återigen vaknar. Roger och Doug beger sig iväg för att plocka den som skapat maskinen, sätta stopp för "Cash & Dash"-ligan och utkräva hämnd åt Roger för det som har hänt honom.

Det är bara ett litet problem: dom har bara 10 - 12 timmar på sig, innan Roger förruttnat.

Jag har uteslutit en del händelser i filmen för att slippa spoila allt för mycket, men jag kan iaf säga att det händer betydligt mer än vad jag skrivit.

Med tanke på att den här filmen är delvis en sorts zombiefilm så innehåller den, självfallet, en del gore också, vilket jag gjorde vågen åt flertalet gånger. Dessutom innehåller den en del twister som man lyfter på ögonbrynet åt, vilket är lite skoj. Dessutom innehåller filmen en nypa humor som man kunde flina och garva till åt.

Skådespelarna är riktigt bra och driver på storyn på ett snyggt och bra sätt.. även om storyn redan är bra. Effekterna känns riktigt 80-tal, men en del av dem är riktigt snyggt gjorda.

Gillar man zombiefilmer, med en del skjutande i, så slå till direkt. Men man bör ha en sak i åtanke när man slår igång den här filmen; det här är inte en fullfjädrad zombiefilm, men inte heller en fullfjädrad actionfilm. Att jag laggt den i Action-kategorin är för att dem skjuter en del i filmen och den är inte det minsta läskig.. vilket innebär att det hade varit fel att trycka in den i Skräck-kategorin. Tycker iaf jag.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0094961/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0