The X-Files

X-Files filmen från 1998. Coverbilden säger The X-Files: Fight The Future, vilket är en alternativ titel på filmen. Releasen jag såg hette enbart The X-Files, vilket är originaltiteln.

Efter fem år har X-Files stängts ner och agenterna Mulder och Scully har blivit omplacerade för mer "jordnära" uppdrag. Efter en bombning i Dallas blir Mulder och Scully beskyllda för fem personers död.

Mulder blir misstänksam och börjar rota i det hela och snart dras Scully och Mulder in i en mörkläggning kring ett virus som kan ha utomjordisk härkomst.

Den här filmen som kom mellan säsong 5 och 6 i X-Files serien följer mönstret från serien. David Duchovny och Gillian Anderson är råbra som vanligt, storyn är fängslande och de effekter som visas är riktigt schyssta.

Jag minns när den här filmen kom och jag läste recensionerna i tidningarna, som skrev att filmen inte var speciellt bra.. och dum som jag var lät jag bli att se den. Nu, 10 år senare, ångrar jag mig att jag inte såg den när den kom.

Jag gillar den och precis som med den nya X-Files filmen (recenserad här) så lär man gilla den här, om man gillar serien. Helt klart.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0120902/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0