South Park: Bigger, Longer & Uncut

Alla borde veta vad South Park är, så någon längre presentation skriver jag inte.

När de fyra pojkarna Stan Marsh, Kyle Broflovski (och hans styvbror Ike), Eric Cartman och Kenny McCormick går och ser den barnförbjudna filmen "Terrance & Phillip: Asses of Fire", anses de vara "förstörda" pga att de använder svordomar som de har hört i filmen.

Tillsammans med alla föräldrarna i South Park trycker Kyle's morsa Sheila på den amerikanska regeringen för att tillfångata Terrance & Phillip. Självfallet blir deras hemland, Kanada, skitsura över detta och bombar Baldwin familjen, vilket resulterar i att USA förklarar krig med Kanada och de bestämmer sig för att avrätta Terrance & Phillip.

Det är upp till Kyle, Stan och Cartman att rädda Terrance & Phillip innan de blivit avrättade så att Satan och hans älskare Saddam Hussein kan ta sig upp från Helvetet och ta över jorden.

Jag tror inte speciellt många inte har sett den här. Jag gillar den här filmen iaf, precis som jag gillar tv-serien. Humorn är extremt bra och rolig. Vissa skämt är klockrena och storyn är riktigt snurrig. Något som är lite störande dock är att de har slängt in en massa sångnummer.. jag avskyr sångnummer i filmer. Fast vissa av sångnumrena är iofs ganska underhållande.

Finns inte så mycket mer att skriva om den här filmen egentligen. Jag gillar den helt enkelt.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0158983/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0