Blood: The Last Vampire

Återigen en animerad film.

Japan, 1966. Flickan Saya ingår i ett hemligt specialteam som förgör Chiropterrans-demoner. Saya blir inskickad under täckmantel till U.S Yokota Air Base's High School i Fussa-hi, Tokyo, strax innan Halloween, där det har inträffat flertalet mystiska dödsfall. Ledningen för teamet misstänker att det finns två Chiropterrans-demoner. Kort efter hennes anländande märker hon att två av eleverna i klassen beter sig väldigt underligt...

Den här riktigt råa animerade filmen är grymt bra. Men jag tycker de kunde ha gjort den längre än 48 min, vilket blir ett handikapp för filmen. Karaktärernas bakgrundshistoria borde ha blivit berättad bättre och hela filmen kändes otroligt snabb.

Jag kikade dessutom på IMDB och såg att under Trivia så stod det att den här filmen skulle egentligen blivit uppdelad i 3 stycken OAV delar, men tack vare brist på pengar och tid så blev bara mitten-delen (del 2 alltså) animerad och släppt.

Men utöver att storyn är lite snabb och bristen på bakgrundsberättande så är det en riktigt jävla bra animerad film. Våld och ett högt tempo finns det gott om i filmen, om man är ute efter det.

Allt som allt gillar jag den här filmen riktigt mycket. Sevärd!

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0275230/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0