Black Sheep

Violence of the lambs!

Glenolden Station, en avlägsen nya zeeländsk bondgård, har drivits av samma familj i generationer. Henry, 10 år, blir utsatt för ett spratt av sin äldre bror Angus, vilket resulterar i att Henry blir livrädd för får. Femton år senare återvänder Henry till gården. Angus har ärvt gården och ganska snart upptäcker Henry att Angus har utfört diverse olika experiment på fåren för att få en ökad ullproduktion.

Ett par djuraktivister lyckas frita ett av experimenten.. och helvetet står i farstun.

Emellanåt dyker det upp en titel som folk får upp ögonen för.. och då menar jag inte storfilmer, utan mer åt B-filmshållet. Black Sheep är en sån film och jag såg den här efter att ha blivit rekommenderad av H att se den. Och jag kan säga som så att jag ångrar mig inte att jag såg den. Att se ett av världens "gulligaste" djur springa runt och äta upp människor på löpande band, samt lite annat skoj som händer, är nästintill oslagbart. Den är rolig, stundtals riktigt blodig och har en del riktigt coola effekter. Storyn är väl ganska tunn och något man egentligen har sett förr.. fast kanske inte med får som experiment-offer.

Men har man inte sett den här filmen lär man ta och göra det.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0779982/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0