Tunnel Rats

Jag vet att det står 1968: Tunnel Rats på coverbilden. Det är en alternativ titel på filmen. Hur som haver, här är ytterligare en Uwe Boll-film som jag recenserar, den här gången i krigets tecken; vietnamkriget, för att vara mer exakt.

Under Vietnamkriget skickas ett förband specialutbildade amerikanska soldater ut i den vietnamesiska djungeln för att leta reda på och förgöra vietnamesiska soldater i de oändliga tunnlarna som går under deras fötter.

Storyn är enkel, men faktiskt ganska bra, även om den saknar några huvudkaraktärer överhuvudtaget. Effekterna var som i vilken Boll-film som helst. Skådespelarna funkade, även om vissa verkade läsa manuset innantill.

Min egna åsikt om filmen i helhet är att den är ganska bra. Den här filmen är ingen Hollywoodfilm, och det märks ganska lång väg tack vare att manusförfattaren har valt att visa den blodiga sanningen. De amerikanska soldaterna var inte så smarta och stenhårda som många Hollywoodfilmer vill visa, utan visar att även de amerikanska soldaterna var skitskraja och försökte enbart överleva ett krig som de egentligen inte ville medverka i.

Jag tror det inte finns så mycket mer att säga om den här filmen. Den är bra, helt enkelt. Och med tanke på att det är Boll som har regisserat, så är faktiskt det ganska otroligt.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0970462/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0