D-Tox

Jag har velat se den här länge och nu har jag gjort det.

En seriemördare som enbart mördar poliser har skördat 9 offer de senaste 6 månaderna. FBI-agenten Malloy (Sylvester Stallone) är en av de som utreder det hela. När Malloy kommer till en brottsplats där en f.d kollega hittats mördad får poliserna ett samtal från gärningsmannen. Kort därpå hittar de Malloy's tjej brutalt mördad i deras hem.

Tre månader senare har Malloy blivit alkoholiserad och efter att ha försökt ta sitt liv blir han intagen på en avgiftningscentral. Men snett efter Malloy's ankomst börjar kropparna att travas på hög och Malloy inser att polismördaren är någon i gruppen. Men vem?

Ja, Sylvester Stallone har ju givetvis huvudrollen. Men utöver Stallone så är även Tom Berenger (Sniper-filmerna), Robert Patrick (Terminator 2, From Dusk Till Dawn 2, X-Files), Charles S. Dutton (Alien³) och Kris Kristofferson (Blade-filmerna) med i viktiga roller.

Jag förstår inte riktigt varför den här filmen fick så dåliga recensioner när den kom. Stallone är bra i rollen som den nersupne FBI-agenten och de övriga skådespelarna gör ett bra jobb. Storyn är bra och filmen är till en början ganska intensiv, men lugnar ner sig och storyn trappas upp allt eftersom.

Att den blivit klassad som skräckfilm begriper jag inte heller. Den är för det första inte ett dugg skrämmande och failar hårt på det planet. Och för det andra så får jag inga skräckvibbar överhuvudtaget från den, om man bortser ifrån att den är lite blodig då och då.

Men jag gillar den iaf, helt klart. Tack vare de duktiga skådespelarna och en hygglig story driver filmen på på ett jämt och bra sätt.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0160184/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0