Under Siege

Steven Seagal slår först, skjuter lite och.. ja, skjuter lite till och skiter fullständigt i frågorna.

Under en överaskningsfest för kaptenen på ett krigsfartyg slår ett gäng terrorister till och kapar fartyget.. men dom räknade inte med skeppets kock, som kan betydligt mer än att koka potatis och steka hamburgare.

Det här är en ganska typisk Seagal-film, dvs han slår folk på käften, det är ett sjuhelvetes till skjutande till höger och vänster och folk dör.. och Seagal får knappt en skråma på sig.. eller.. ursäkta mig. I den här filmen FÅR faktiskt Seagals karaktär ett antal skråmor!

Så.. över till filmen. Den är faktiskt riktigt bra och jag minns att jag såg den här med min kära mor och far för ett x antal år sen på vhs då vi hyrde den i den lokala videobutiken. Jag tyckte den var svinbra då, och tycker den är bra nu. Mycket kan förändras med tiden.

Utöver Seagal medverkar även Tommy Lee Jones och Gary Busey i ett par viktiga roller. Samt utöver dessa herrar (gubbar nu för tiden dock) får vi även se den (iaf då) sköna och välsvarrvade Erika Eleniak i rollen som filmens kvinnliga karaktär.. och för er snuskhummrar, ja, man får även se hennes tuttar.

Kort och gott är filmen späckad med action, slagsmål och en och annan riktigt våldsam scen! Detta fick mig faktiskt att lyfta på ögonbrynen och gjorde mig glatt överaskad.

Klart sevärd actionrulle för, nästan, hela familjen!

http://www.imdb.com/title/tt0105690/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0