Shoot 'Em Up

Ja, till och med jag kan se storfilmer utöver mitt vanliga utbud av B-filmer.

En man utan någon direkt identitet (Clive Owen) försöker rädda en gravid kvinna som blir jagad av en massa skjutglada bad guys. Kvinnan blir dock träffad och avlider, men har hunnit föda barnet. Mannen börjar luska runt i vad det är frågan om egentligen, och snart är han insyltad i något betydligt djupare än vad han egentligen hade kunnat ana.

Det här är action när det är som bäst. Snabba repliker, riktigt gott om skottlossning, bra skådespelare, schyssta effekter, en story med snabba vändningar, några riktigt svarta skämt och ja.. lite mer skottlossning.

Jag gillade den här filmen riktigt mycket, och Clive Owen (Children Of Men, Sin City) är suverän i rollen som den mystiske, men dock godhjärtade, mannen som försöker beskydda det lilla barnet. Paul Giamatti var riktigt bra som en av skurkarna, hans roll innefattade även en hel del roliga repliker som jag till och från garvade åt.

Filmen är riktigt actionfylld och flertalet gånger sa jag "Shit." till mig själv och började strax därefter gapskratta pga något som hände i filmen.

Jag kan inte mer än säga som så att det här är en riktigt bra underhållningsfilm, mer eller mindre. Filmen har dock sina baksidor och erbjuder lite underliga förklaringar till vissa saker vilket fick mig att lyfta på ögonbrynet både en och två gånger under filmens gång. Men det är också saker man egentligen bara kan flina till åt och skaka på huvudet... med tanke på vad filmen egentligen erbjuder utöver det.

Jag kan rekommendera den här för dom som vill ha en film med riktigt mycket ös i, och som vill se mycket skjutande, samt lägga av ett gapflabb då och då.

http://www.imdb.com/title/tt0465602/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0