Hitman

 Ännu mer action!

En man, endast känd som Agent 47 (Timothy Olyphant), hyrs in av The Agency för att lönnmörda rysslands president. Strax efter att 47 skjutit presidenten till döds uppträder han i tv. 47 beger sig iväg för att ta reda på vad som egentligen försigår, och ju närmare sanningen han kommer desto fler kroppar lämnar han efter sig...

Hitman, som är baserad på Eidos succéspel där man spelar lönnmördaren som endast är känd som Agent 47, är en riktigt hygglig actionfilm. Skådespeleriet är riktigt schysst och actionscenerna mölar på rakt igenom.

Något jag blev irriterad över var att direkt i början får man veta att 47 klarat sig undan. Det förstör liksom hela spänningen i filmen och man sitter inte lika mycket på spänn som man hade gjort om man inte vetat om hur det ska gå för honom.

Actionscenerna, som jag tidigare skrev, mölar på rakt igenom, vilket jag tyckte var riktigt nice. Och en schysst actionfilm måste ju självfallet, utöver hjälten, ha en sexig brud också. Det har även den här filmen. Den kvinnliga huvudrollen spelas av Olga Kurylenko, som jag visserligen aldrig hört talas om förut... men hon är grymt snygg. Iofs, när jag tänker efter har jag aldrig hört talas om Timothy Olyphant heller för den delen. Dessutom tycker jag det namnet påminner om en tecknad elefant, eller nåt. Dock kan jag säga att Olyphant (sluta skratta) är riktigt bra i rollen som 47.

Hitman är en bra underhållningsaction, men mycket mer än så kan jag inte säga om den. Tack och lov är det någon annan än Uwe Boll som har regisserat den här, vilket gör den faktiskt riktigt underhållande... på ett bra sätt.

http://www.imdb.com/title/tt0465494/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0