Citizen Toxie: The Toxic Avenger IV

Fjärde filmen om The Toxic Avenger, New Jerseys första superhjälte. Ja, jag vet att jag inte recenserat övriga filmer, så jag kommer dra en snabb resumé vad som hänt..

För femton år sen (räknat från 2000, dvs 1985) blev Melvin, en tönt som arbetade som städare på ett bad i Tromaville, lurad och sprattet fick oanade konsekvenser. Melvin ramlade ner i en tunna med giftavfall och snart förvandlades han till.. just det.. The Toxic Avenger! En superhjälte med supermänsklig styrka! Detta är första filmen..

Andra och tredje filmen är skit, så ingen idé att dra någon resumé på dom. Fjärde filmen inleds till och med ungefär med en sån här resumé, och Troma-teamet har till och med laggt in "Och där emellan kom det två värdelösa uppföljare som vi ber om ursäkt för." vilket jag tyckte var skitkul. Iaf, åter till storyn.

När den fruktade Blöj Maffian intar Tromavilles School for the Very Special måste Toxie ta hand om avskummet, ihop med sin medhjälpare Lardass. Efter en explosion slängs Toxie och två elever på skolan in i en paralell dimension, Amortville.

Amortville är den motsatta sidan av Tromaville, där Toxies dubbelgångare heter Noxie. Noxie har slängts över till Tromaville och kaos bryter snart ut. Samtidigt i Amortville börjar Toxie svabba upp bland avskummen. Kommer Toxie kunna ta sig tillbaka Tromaville innan det är försent? Hur kunde Toxies fru Sarah bli gravid med två barn från två olika fäder? Kommer Tito, den efterblivna rebelen, någonsin komma över sitt tonåringsbeteende och bli en produktiv medborgare?

I början på den här filmen kommer en text där det står: "This is the real sequel." Jag kan inte mer än hålla med! Skippa andra och tredje Toxic-filmerna, det är bara skräp. Fjärde filmen är suverän! Så här borde andra och tredje Toxic-filmerna varit. Jag satt och skrattade nästintill konstant och jag blev underhållen från det att filmen började tills det att den slutade.

Gillar man Troma, då kommer man älska den här filmen. Gillar man Toxic, då kommer man förlåta honom för andra och tredje filmerna.

Så ta fram moppen och boka dig framför en trevlig film med allas våran favorithjälte Toxie.. New Jerseys första superhjälte.

http://www.imdb.com/title/tt0090190/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0