Violent Shit III: Infantry Of Doom (aka Zombie Doom)

Tredje delen i Våldsamt Skit-serien. Karl The Butcher är tillbaka, tillsammans med hans son, Karl The Butcher Jr.

Tre män landstiger en till synes öde ö, men märker ganska snart att ön dom har landstigit tillhör Karl The Butcher och hans son Karl The Butcher Jr. (spelad av Andreas Schnaas, igen), samt Dr. Senius och en arme med tokiga hantlangare. Dr. Senius håller på att framställa ett sorts serum för att skapa en arme av dom levande döda som ska hjälpa Karl att erövra världen.

Dom tre männen tas tillfånga och får se när flertalet män, som inte lytt order eller misslyckats med något, bli avrättade på diverse brutala sätt. Två av männen släpps iväg med en av männen som inte lytt order (ja, alltså, den tredje blev slaktad), men snart upptäcker dom att det inte är bara Karls män som är ute efter deras huvuden, utan även dom levande döda som börjar kravla sig upp ur backen.

Den här filmen är...konstig. För det första, varför landsteg männen ön? För det andra, varför släpptes dom tre männen iväg? För det tredje, varför i helvete har dom sullat in zombies i storyn?!

Våld är det (självklart) gott om i den här filmen. Men att dom tryckt in zombies mitt i alltihop förstår jag inte riktigt. Dom fyller nämligen knappt någon funktion i den här filmen pga att man får se zombies i, ja typ, 5 minuter eller nåt sånt. Känns lite som om Schnaas (ja, han skrev manus till den här filmen och dom två föregångarna också) tänkte "Ja, alltså, det skulle vara coolt om vi hade lite zombies med också.", slängde in lite zombies och sen "Ehm, äh, skit i zombierna, vi slänger in lite asiater som pratar på tyska istället.". Vad jag menar med "asiater som pratar på tyska" är följande; när zombierna attackerar dyker det helt plötsligt (utan någon som helst förklaring) upp två andra asiater (ja, alltså, den där mannen som fick följa med dom där två snubbarna som landsteg stället var asiat, just det) och börjar ha kramkalas och sparkas och fäktas med zombierna.

Den här filmen är fruktansvärt snurrig dessutom. Den går ifrån att vara splatter, till att vara zombiesplatter, till att vara kung-fu/jadi jadi jadi, till att vara action (?!).. och samtidigt slänger dom in splatter mitt uppe i alltihop. På ren svenska: rena jävla sörjgrytan.

Nu när jag sitter och skriver den här recensionen, så börjar jag fundera om inte Schnaas möjligtvis gick på tunga droger när han skrev manuset och även spelade in filmen, med tanke på hur han beter sig i den. Emellanåt spelar han över så att man kan börja fundera om han håller på att skita på sig.

Effekterna då? Dom är ungefär i samma stuk som andra filmen, dvs helt ok. Våld är det gott om, som jag troligtvis redan klargjort. Jag tappade intresset för filmen runt 15 minuter in i den, eller så, men såg klart den för att kunna skryta om att jag har sett den..eller, nåt.

Filmen är iaf inte något man hänger i julgranen. Den duger säkert att se om man (som jag) har sett föregångarna... eller bara vill slå ihjäl 1 timme och ca 20 minuter (vilket man visserligen kan göra genom att göra betydligt vettigare saker, som t ex att pilla navelludd eller sortera strumplådan).

Jo! En sista grej jag tänkte nämna om den här underliga filmen är att Dr. Senius ser precis ut som Hitler, bara det att han inte har slickat hår, men en precis likadan mustach som Hitler. Troligtvis försöker Schnaas skämta till karaktären (han är ju tysk trots allt).

Om ni vill se våldsam skit, så då ska ni ta och se dom här filmerna. För det här, det är våldsam skit, med ett stort V och ett stort S (speciellt första och tredje filmerna).

http://www.imdb.com/title/tt0203185/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0