Dead Men Walking

De levande döda tar inte bara över världen i filmvärlden, utan även fängelsen.

Efter att en infekterad man blir intagen på ett maximum security fängelse sprider sig smittan ganska snart ut i fängelset och fler och fler blir infekterade. De få som inte är infekterade tar upp kampen mot de odöda, och försöker hitta en väg ut ur fängelset, vilket är lättare sagt än gjort.

Först och främst kan jag säga att jag har sett den här filmen tidigare, och att jag tyckte den var svinbra då. Nu, något år efter första gången jag tittade på den här filmen, tittade jag på den igen med en polare. Åsikterna har ändrats något.

Effekterna är klart godkända, men vissa saker blev jag lite fundersam på. T ex, varför blir det ingen skada i ansiktet på en zombie som blir skjuten i ansiktet, på avstånd, med ett hagelgevär, men hela bakhuvudet blir bortsprängt? Skådespelarna är ganska sevärda och man somnar iaf inte av deras insatser. Storyn och dialogerna är snabba och rappa och inte sömngivande, vilket ger ett plus till de saker som är lite sämre. Kameran slängs dessutom inte runt i actionscenerna, så som den görs i 28 Weeks Later, även om zombierna springer (suck, tyvärr).

Dead Men Walking är en ganska trevlig film, med en hel del gore och våld, och en och annan tutte. Filmen är väl ganska sevärd, och duger som underhållning en trög kväll.

Jag trycker ner den här filmen i Splatter-facket, bland annat för att den inte är skrämmande överhuvudtaget och att den innehåller en hel del våld. Så det så.

Mycket nöje gott folk...

http://www.imdb.co.uk/title/tt0473348/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0