The Simpsons Movie

Har man inte sett den här filmen kan man per omgående sluta läsa mina recensioner.

Springfieldsjön är så pass förgiftad att om någon dumpar en enda sak till i sjön, så utvecklas det hela till en naturkatastrof. Homer dumpar en silo med grisskit i sjön i ren brådska att hinna iväg till den lokala munkaffären för att roffa åt sig gratis munkar, och sjön blir förgiftad och en naturkatastrof står vid dörren.

EPA lägger fram fem förslag till president Schwarzenegger, som väljer ett av dom, vilket visar sig vara att EPA sätter en stor glaskupol över staden.

Som sagt, den som inte har sett den här filmen kan per omgående sluta läsa mina recensioner. Jag såg om den här filmen (för typ 500de gången, eller så) ikväll, och garvade lika mycket ändå. Och ja, jag gick självfallet på den här filmen när den gick på bio.

Jag är ett stort Simpsons-fan, och älskar tvserien. Filmen är råbra, och känns mycket som tvserien, fast i en större skala.

Humorn är klockren, storyn känns väldigt mycket som Simpsons och skådespelarna som har rösterna är som vanligt bra. Mer än så kan jag inte säga om filmen egentligen.

Tänker inte skriva så mycket mer om den här filmen faktiskt. Jag misstänker att dom flesta faktiskt har sett den här filmen, och dom som inte har gjort det bör skämmas och barrikadera ytterdörren där hemma och ruttna bort i ett mörkt hörn med spindelväv.

http://www.imdb.com/title/tt0462538/

Kommentarer
Postat av: Rosie

Kunde fan inte sagt det bättre själv. ;)

2008-07-19 @ 08:11:52
URL: http://roosiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0