John Rambo

Till att börja med vill jag citera min käre vän H's recension av denna film: "Nåväl. Som actionfilm sett är det helt klart en rejäl dos våld. Brutaliteten kan nog vara lite för mycket för gemene man. Själv sa jag “Oh. Shit.” flera gånger till mig själv under filmen gång."

Jag kan nog inte mer än hålla med honom fullt ut. Jag satt själv och sa "Shit!" flera gånger tills jag tappade räkningen.

Anyway, för att dra storyn så lyder den ungefär så här:
Rambo har en båt i Thailand och hjälper några missionärer att ta sig in i grannlandet Burma med medicin och sprituell hjälp. De tas till fånga av... öhm, ja, det var en ganska bra fråga, faktiskt... tydligen så pågår det rena massmord dagligen i Burma, men anledningen till varför massmorden genomförs, eller vem som står bakom alltihop uppges aldrig (det verkar lite som om filmskaparna inte riktigt kommit på någon bra lösning på det här, och bara slängt in ett gäng tokiga asiater som skjuter hej villt omkring sig, typ). Ett gäng legosoldater skickas in för att rädda det här teamet med missionärer.. vilket skiter sig ganska big time och Rambo måste komma till undsättning (som vanligt eh?)..

I dom tidigare Rambo filmerna är det måttligt med våld, och en och annan människa som blir sprängd i bitar.. i den här öser dom på med säkert 20 såna offer.. om inte det är mättande nog vräker dom på med t ex skallsprängningar, avhuggna kroppsdelar, sönderskjutna kroppar (fint genomfört med en stor kulsprutekanon).. och mycket annat!

Jaha...vad tycker Herr Recensent då? Mja... jag brukar gilla ultravåld, onödigt dödande och annat våldsamt på film (och spel).. men med tanke på att det är en Rambo-film så blev jag lite överaskad över att det var så pass brutalt mycket våld som det var.. men sen vet man ju aldrig om det slutgiltiga resultatet blir annorlunda..heh..

http://www.imdb.com/title/tt0462499/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0