The Last Drop

Återigen en krigsfilm.

Nederländerna, 1944. Under Operation Market Garden, där 35 000 brittiska soldater fallskärmshoppar bakom fiendens linjer i det tyskockuperade Holland, genomförs en hemligstämplad aktion under kodnamnet Operation Matchbox. Operation Matchbox går ut på att en liten grupp brittiska soldater ska leta reda på skatter stulna av de tyska styrkorna och föra de till brittisk mark.

Men det är inte bara britterna som är ute efter skatterna. Den tyske major Kessler har fått order att hämta skatterna och föra dem till Hitler. Samtidigt har Voller, en deserterad tysk löjtnant, och hans kompanjoner Beck och Max, egna planer för skatten.

I rollistan ser vi bland annat Billy Zane (Sniper, Tombstone, Tales From The Crypt: Demon Knight, Titanic, BloodRayne), Sean Pertwee (Dog Soldiers, Doomsday), Michael Madsen (Species, Species II, Reservoir Dogs, Kill Bill Vol. 1 & 2) och Alexander Skarsgård.

När jag såg att Madsen var med dök ett enda ord upp i mitt huvud upp: B-film. Jag satte mig och började titta och fick just en B-film levererad framför mig. Konstigt nog tyckte jag inte Madsen var bra i den här filmen. I vanliga fall brukar jag gilla hans stil av skådespeleri, men i det här fallet kändes det ganska överspelat. Billy Zane och Sean Pertwee var bra, som i vanlig ordning. De övriga skådespelarna dög.

Storyn är i stuk med Three Kings (ni vet den där halvdana krigsactionrullen med George Clooney?) vilket gör filmen ganska velig och tråkig i min mening. Det händer visserligen saker men tack vare att manuset är så pass veligt och försöker berätta flera storys i samma story som ska kopplas ihop till en enda, blir bara sulligt att titta på.

Den här filmen funkar i brist på annat att titta på. Bättre än så vill jag inte säga att den är.

http://www.imdb.com/title/tt0398029/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0