Banpaia hantâ D (aka Vampire Hunter D)

Vampyranime.

I en avlägsen framtid, när den unga kvinnan Doris är ute på jakt efter demoner som hotar hennes hem blir hon biten av vampyren Greve Magnus Lee för att hon inkräktar på hans domäner. I rädsla att greven ska kontrollera hennes liv hyr och erbjuder hon sig själv till en man endast känd som D, en vampyrjägare med ett mörkt förflutet, att jaga och förgöra greven och rädda Doris från evig fördömelse.

Jag måste säga att jag tyckte den här var riktigt bra, även om den hade lite brister. Den var lite stelt ritad och stundtals användes samma scen flera gånger, troligtvis i ren lathet eller för att spara tid och pengar.. eller nåt. Plus att filmen var något så in i helvete mörk emellanåt att jag knappt såg vad som försigick egentligen.

Storyn utvecklar sig snabbt och lämnar i princip inga hål kvar efter sig när filmen är slut, vilket var bra gjort av en film som är strax över timmen lång. Tråkig blev den aldrig heller egentligen, det sprutade blod åt alla håll och kanter i stridsscenerna och de hade lyckats trycka in en hel del såna scener.

Jag gillade den riktigt mycket, fastän den hade lite brister. Gillar man våldsam anime så lär man gilla den här.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0090248/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0